Related Posts with Thumbnails

Saturday, March 17, 2012

Sesuai Bagi Ibu-ibu Yang Mengandung

Tahukah anda sesetengah vitamin tidak ditapis oleh payudara seterusnya disalurkan berlebihan melalui susu ibu? Sama juga spt mengandung, sesetengah vitamin tidak ditapis oleh uri dan disalurkan kpd bayi? Jaga2 dgn vitamin A dan E. Kesan negative serius boleh berlaku jika berlebihan dos (hanya recommend supplement A dan E kpd yg mmg pasti tidak dapat mengambilnya dlm diet seharian). Oleh itu, kaji diet harian anda dahulu.

So kali ni saya nak share supplement2 yang sesuai anda hamil sepanjang tempoh mengandung.

  1. Vitalea with Iron
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix
  5. ESP/ Mealshake
  6. Omega Guard

(1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggies tak perlu ambil obimin lagi.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.ibu tak boleh minum susu sangat sesuai kalau .

(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya pregges tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.

(6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.







Berminat? Sila emailkan kepada mamafisya@gmail.com Or SMS ke 019-3311 968 untuk mendapatkan harga istimewa bagi setiap produk!! Sebarang penolakan dari Shaklee (M) tidak menjadi tanggungjawab kami. Harap Maklum.

0 comments:

Post a Comment